Kampanje:
#insjavfølger

🤳🏼Hva: Ta en selfie med en søppelbøtte og legg det ut i din digitale kanal. Budskap i caption: Dette er innholdet jeg akkurat unfollowa fordi det påvirket meg negativt. Gjør det du også! Bruk #insjavfølger.

🎯Mål: Oppfordre mottaker til å avfølge innhold som påvirker hen negativt og øke kjennskap til statistikken. Spre hashtaggen #insjavfølger i håp om at flere blir med på kampanjen og tar oppfordringen.

📅Når: Søndag 16. mars

Om kampanjen
#insjavfølger

INSJ og Mental Helse vil oppfordre følgere dine til å gjøre en vårrengjøring av egen feed🧼

Ifølge en undersøkelse fra Mental Helse, opplever kun 27% av unge at influensere har en positiv innvirkning på hverdagen. Derfor inviterer vi til en kampanje hvor vi oppfordrer følgere til å rydde opp i sin feed, og ta et bevisst valg rundt hvem de følger.

Vi ønsker at alle INSJ-profiler poster en selfie med en søppelbøtte 16. mars, med følgende budskap i caption: dette er innholdet jeg akkurat unfollowa fordi det påvirker meg negativt. Gjør det du også! Kanskje du til og med finner en container å ta selfie med? Inviter gjerne @vitarinsj til collab på Instagram.

INSJ-teamet publiserer først fra morgenen av. Mental Helse og INSJ sampubliserer også en info-post - og vi blir veldig glade om dere reposter den i story.

NB! Husk at det er innholdet i feeden som er søppelet, ikke personene som har laget det😌

Fakta fra undersøkelsen til Mental Helse

  • Kun 27% opplever at influensere har en positiv innvirkning på hverdagen.

  • 1 av 4 har sluttet å følge en eller flere influensere på grunn av negativ påvirkning.

Utvalg: 1005 barn og unge: 12 til 20 år. Kilde Mental Helse

Poster fra INSJ-teamet

Colab karusell fra @vitarinsj og @mental_helse

Repost gjerne i egen story!

Skal du poste kampanjen?

+2,300,000

Det er antall følgere vi kan nå hvis alle INSJ-medlemmer publiserer.

Hvis du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss.